Liikkuminen on tällä hetkellä vaikeampaa kuin aikoihin, mutta myös toisaalta helpompaa kuin koskaan. Vaikeaa se on sen vuoksi, että useammat meistä pysyttelevät tällä hetkellä visusti kotona ja liikkuvat ulkona vain pakollisten asioiden puitteissa. Tämä on johtanut siihen, että ihmiset jotka eivät ole aiemmin liikkuneet muutenkaan paljon, liikkuvat nyt entistä vähemmän.

Toisaalta moni on herännyt siihen, että omasta kunnosta huolehtiminen on ensiarvoisen tärkeää ja on alkanut pitämään kunnostaan paljon parempaa huolta kotioloissa.

Erilaiset verkkovalmennukset ja muut netin kautta tapahtuvat treenit ovat yleistyneet hurjasti, tarjolla on uskomaton määrä niin maksullisia kuin maksuttomia valmennuksia, jotka tekevät kotona treenaamisesta helpompaa. Myös oman jumpan tekeminen kotona on helppoa, mikäli tarkoitus on vain pitää yllä peruskuntoa.

Kotona treenaaminen on helppoa!

Kunnosta huolehtiminen on hyvin tärkeää ja erityisesti näinä aikoina, kun salilla käyminen tai ulkona liikkuminen vapaasti ei välttämättä ole mahdollista, on kotona treenaaminen erittäin tärkeää. Hyvin tehdyn kotitreenin jälkeen voi palkita itseään vaikkapa katsomalla hyvän elokuvan, käyttämällä Nitrocasino kasinot ilmaiskierrokset tai vaikkapa kokkaamalla jonkin herkullisen aterian.

Kuten jo aiemmin mainitsimme, netistä löytyy useita erilaisia jumppia, treeniohjelmia ja kokonaisia valmennuksia, joihin on sisällytetty myös ruokavalio-ohjeet. Näitä on saatavilla niin maksullisia, kuin myös maksuttomia. Erityisesti maksuttomia lyhyitä kotijumppia on tarjolla yllin kyllin.

Kotona treenaaminen ilman erityisiä laitteita tai apuvälineitä on helppoa, sillä yksinkertaisiin jumppiin et tarvitse yhtään mitään muuta kuin vain oman kroppasi!

Kotona treenaamisessa parasta on se, että voit huoletta kokeilla erilaisia lajeja ja jumppia, ilman pelkoa siitä, että tuhlaat rahaa sitoutumalla pitkäaikaisesti lajiin, joka ei ehkä ole sinun juttusi. Kokeile siis huoletta uusia lajeja, joista löytyy aloittelijoiden lyhyitä ohjevideoita netistä ilman maksua. Tarjolla on kaikkea laidasta laitaan, kuten vaikkapa joogaa tai zumbaa. Jos nämä eivät kiinnosta, on kotona helppoa myös tehdä perinteinen ja yksinkertainen jumppa, johon voi sisällyttää kaikkien tuntemia liikkeitä, kuten vatsalihasliikkeitä, punnerruksia, kyykkyjä ja muita tavallisia liikkeitä. Jumpan voi aloittaa oman kunnon mukaan ja nostaa liikkeiden toistoja hiljalleen kunnon parantuessa.